2010. okt. 11.

knockin' on...

Az életünkben sok lépcsőt kell megmásznunk. Fizikailag létezőket és képzeletbelieket egyaránt. Én az 5.dik emeleten lakom. Egész életemben lépcsőt másztam. A modern világnak rengeteg eszköze van arra, hogy megkönnyítse életünket. A mi tömbházunkban is van lift. Szerencsére élete nagy részében nem működött. Így, ha akartam, ha nem lépcsőt kellett másznom, ha akarom, ha nem, erősödöm. S ez a lépcső egyik értelme. A másik, a nyilvánvalóbb, hogy feljussunk valahova, és ha engem kérdeztek, minél magasabbra.
A lépcső metafórikus értelmeit mindenki tovább boncolgathatja. Vannak ugye széles, biztonságos lépcsők, korláttal, vannak keskenyebbek, meredekebbek, elegészen a rozoga grádicsig, de bizonyos értelemben a létra is lépcső.
Vonz a grádics, vonz a létra, vonz a meredek. Nem mintha föltétlenül veszélynek szeretném kitenni magam. De kényelmes lift, vagy széles lépcső soha nem vezetett igazi csúcsra.
Nemrég jártam egy értékes lépcsőn. Rendesen nyikorgott, nem is volt könnyű, korlátja alig. Társam félt. Eszembe jutott, régen én is féltem...és aztán fenn: szél, nyugalom, lassúbb idő, egy kis félelem, fáradt öröm és nagyobb kép. Mindegyik elengedhetetlen az élethez.
Nem elérhetetlen mindez, csak lépcső vezet oda. Nem is alacsony, nem is széles, nem is biztonságos. Lehet korlát sincs. Ami biztos: nyikorog.

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. There's a lady who's sure
    All that glitters is gold
    And she's buying a stairway to heaven

    When she gets there she knows
    If the stores are all closed
    With a word she can get what she came for

    There's a sign on the wall
    But she wants to be sure
    'Cause you know sometimes words have
    Two meanings

    VálaszTörlés